Utbildningtyper - vad passar dig?

Att ta körkort kan ske på en rad olika sätt men viktigast av allt är att det passar dig. Här nedan följer några exempel på hur det kan gå till och vilka typer av lösningar som är vanliga för att ta sitt körkort enligt traditionell mening, allt går att förändra och göra helt efter din smak och tycke.

Klassikern
:
Egentligen är det fel att uttrycka att något är en klassiker när det kan ske på så många olika sätt. Beroende på om man har möjlighet att övningsköra hemma eller inte avgör vad som är klassiskt, men för att relatera bakåt så tänker man ofta att trafikskolan är den mest klassiska varianten.

Du lägger upp en planering tillsammans med skolan med en början och ett slut, du kör när du har tid, jobbar både teoretiskt och praktiskt mot ett slutmål.

Med en tydlig planering når du ditt mål och kan hela tiden förändra beroende på vad som händer på ditt arbete eller i skolan, vi anspassar oss efter dig.

Fördelar: Flexibelt & tydligt

Kombo
:

Att kunna kombinera privat övningkörning med en trafikskola kanske många kallar en klassiker utanför storstan men alla har inte tillgång till bil.

Har man den fördelen förespråkar vi ett samarbete mellan din handledare och oss på trafikskolan.

Här lägger du tillsammans med oss upp en planering och ser till att mängdträningen hamnar hemma och de huvudsakliga bitarna som kräver genomgång startas på skolan.

Du väljer sedan själv om du vill göra ett s.k. "privat prov" eller om du vill ta hjälp av vår expertis när det kommer till ditt körprov, du bestämmer själv hur du vill ha det.

Fördelar: Ekonomiskt & lätt

Intensivkurs
:

En intensivkurs innebär, att du tar ditt körkort i en snabb takt, allt från några veckor till en månad och intensiteten av tiden avgör du eller att du köper ett paket som är subventionerad i pris för att på kort tid slutföra ditt körkort. För att kunna genföra saker och ting med kort om tid bör du överväga att planera in det då det blir mycket information att smälta och processa för ett lyckat prov.

Därför krävs det man har tid och ork att lägga ner på körkortet för det kommer att var mycket att lära på kort tid. En del tar ledigt och gör detta eller om du har lov i skolan kan du nyttja detta till att klara hela körkortet.

Fördelar: Snabbt & enkelt

Kontakta Oss

Har du några frågor eller så hör gärna av dig.
Ring Oss:
Tel: 08-511 656 90